lördag 12 september 2009

Det kom ett mail från Chiwas matte..

Chiwas hjälper mig upp för backen, jag håller då i hans sele. Vi cyklar på slätt underlag men i backar måste jag be honom om hjälp, han vänder direky och kommer upp på min vänstra sida och då får han inte sätta sig ner utan stå när jag tar tag i selen. Sänder 2 bilder till där han hämtar min medicin, inhalatorn. har tränat in många moment som inte ingår i lydnad och har då andra kommandon ex han måste kunna gå runt ,stanna och vända, gå upp på vänster sida vid hjälp,sakta vid gatan samt förstå upp på trottoar.Det minsta han hör om jag får astmaproblem så står han vid min sida, blixtsnabbt oavsett vad han gör.Han är duktig när han är med mig
hälsning från Chiwas matte kram




3 kommentarer:

Trönderjycken sa...

Vi blir så glada och stolta över att läsa vad duktig Chiwas är. Fint jobb du gjort med honom Gun!!

Kram från uppfödarna!

Mats sa...

Det är sån´t här man som hundägare blir så glad att läsa om, sån´t som är så svårt för andra än hundägare att förstå. För mig och många andra och framförallt er och är detta större än IPO 3:a eller en SM-pokal!

Kennel Tingsberget sa...

Underbart Gun
Vad härligt det är att läsa om er, det är så fantastiskt att låta hundar ha en uppgift i livet. Vilken underbar bästa kompis man får också. Stort grattis till er och det jobb ni lägger ner på Chiwas.
Kram från en stolt mormor
/Kicki