torsdag 4 juni 2009

Rävjakt


I morse när jag släppte ut hundarna drog Doris iväg som skjuten ur en kanon, trodde att hon skulle jag iväg fåglar som vanligt. Men så var det inte.... Det var en rävunge som hon hade fått sikte på. Som tur är har jag tränat henne ganska hårt sen hon kom hem att hon inte får jaga vilt så hon vände direkt när jag ropade på henne :-D
Räven försvann in i skogen igen. Sen fick jag bråttom för att titta till kaninungarna att de inte varit utsatta för inbrottsförsök, men dom satt så lungt i sin bur och mumsade på gräs.

I går var Dixies matte och husse här, familjen Lamminen, de ville veta allt om Dixie sen Morten var till Tyskland och träffade henne. Sen passade vi på att luncha på värdshuset tillsammans. Jätte trevligt!

Vi har hållt på för fullt för att fixa vår träningsplan och nu är allt staket uppe, det är bara 2 grindar som ska på plats nu. Ett stort buskage med träd är borttaget och vi har sått gräs där, nu är det bara att hoppas på att gräset växer så att det knakar :-D

Inga kommentarer: