tisdag 10 februari 2009

SNÖ/Oliwer ser på får...



Pacino är helt galen i snö!

Tänk dig den som kunde få ha så här mycket med snö....
Usch va jag är avundsjuk.
Vi har tyvärr då bara 0,5 cm snö och en jä... massa med is. Vi halkar, hundarna halkar och inte kan man åka pulka.
Kylan finns, men den enda nederbörd man får är regn.

Jag kommer ihåg när jag var ung (och det e faktiskt inte så länge sedan) då hade vi minst 1 meter snö hela vintern. Jag står ut med att skotta (4-hjuling med plog..) men det här tråkiga blir man ju galen på.

Mats har kommit tillbaka efter sin influensa och nu skall det snart bli tapetserat klart.
Golvet i hallen har torkat, så nu skall det snart bli ordning och fint igen.

Efter arbetet idag så åkte Oliwer och jag till Mariefred. För första gången i hans liv, så fick han se levande får. (Bra gjort av en veterinärson..) Jag tog blodprov på 11 stk och han var lite försiktig i början, men det släppte efter ett tag. Sedan kom den ena fårbonden åkande i en 4-hjuling. Då brädades pappa och fåren rätt så rejält.
I bilen hem var det mest brumm-brumm, men en del bäää också. Han somnade ganska fint o fort sen på kvällen, fast han ville ha både mamma och pappa bredvid sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skäms på er :). Barnet måste ju få se djur. Ni får följa med till Berga, en hel gård med olika djur och maskiner.