söndag 18 januari 2009

Träningsvärk/ringträning


Oliwer i mormors fina skor...


Jag är jätteduktig på att hjälpa pappa !!

Rambo innan träningsvärken.

Jag är jättetuff i min lejonmössa.


Titta vilka små vedbitar som måste klyvas.. Fy f... va tungt.

Efter att ha slappat i 3 veckor i Thailand, kommer jag på den briljanta ide, vi behöver ved...
Som sagt, bakom garaget ligger det ca 4 kubik med torr, men dåligt klyvd ved. Samt att vi har ca 2 kubik med osågad timmer liggande i skogsbrynet.

Lördagen började med att jag drar på mig massor av kläder. Det e ju kallt som f... ute. Nästan allt timmer sågas i 30 cm långa bitar (dock är varje bit ca 40 cm tjock...). Ca hälften av veden bakom garaget körs med 4-hjuling och släp fram till min fina huggkubbe. Jag klyver och klyver och klyver. Lite sliten på kvällen, men jag är ju man, så det blir väl bra.

Jag vägrar gå in, eftersom Ankie håller på med all tvätt. Det skall vikas och strykas. Lika bra att slita like extra ute. De som känner oss, vet att jag inte kan laga mat och Ankie är jätteduktig.

Söndagen fortsätter i samma tempo... Barnen hjälper till med att stapla veden, medans Ankie tar mat och hundar.
Mormor och morfar Isto kom förbi med kläder till Oliwer. Kaffe och kladdkaka är jättegott.
Nora får åka med dem tillbaka till stan, medans jag och Oliwer skjutsade Freja hem.

Efter fläskfile, pommes och bernaise är det nu dax att slappa framför tv'n. Jag har så ont i alla muskler som jag inte trodde fanns. Undrar hur det skall gå att arbeta...
Inte så smart att kapa och hugga så mkt om man är i min ålder...

Äntligen har vi lyckats få tag i ett RIDHUS att ringträna i. Lördag 24 och 31 januari mellan 0900-1100 ska vi träna i Qvartinge ridhus.
Vil ni vara med kontakta oss innan så vi vet hur många som kommer. Kostnad 50,- per hund.
Perfekt läge att både miljö och ringträna era hundar.

Oliwer springer runt med sin motorsåg hela tiden nu. Starkt influerad av pappas utomhus bravader. Han är mkt imponerad av allt med motor i. Både sågar, borrmaskiner, motorcyklar, bilar mm. Flygplanen ropar han stanna till. Vi skall ju alla åka med.

Inga kommentarer: