fredag 9 januari 2009

Parningsresa

Nu har Anna-lena och Ankie gett sig iväg till Tyskland för att para Tara. De har en lång resa framför sig (skall ca 1 timme syd om Frankfurt). I bilen färdas också Trönderjyckens Dixie. Hon är på väg till Armstedt för att få sin utbildning.

Oliwer, Freja och pappa har haft en lugn dag hemma med hundarna. Ankie hade gjort en kycklinggryta som vi skulle ha till middag, men efter en liten omröstning (jag förlorade) så blev det MacDonalds i Strängnäs.

Efter badstunden kom Marianne och Emir. Underbara Marianne skall hjälpa mig imorgon, då jag har lovat att vara veterinär vid New Foundlandsklubbens utställning i Nyköping. Då slipper Oliwer och Freja att åka med. Oliwer ville bara nattas av Marianne, så jag fick ta alla hundar istället. Freja var lite mörkrädd, så Zera fick komma in och sova med henne. Inte så lätt när man är liten.

Sista rapporten från de resande var att de snart var i rödby. De lär nog stanna och sova ganska snart.

Själv ska jag njuta av at vara gräsänkling. Titta på TV (nu lär det bli sport för alla pengarna!!) och dricka cola och käka godis. Ledsen Oliwer och Freja, jag får nog köpa nytt tills imorgon lördag.

Inga kommentarer: