söndag 16 augusti 2009

Utställning i Nyköping och Norrköping

Inte var det vår helg den här helgen i alla fall. Vi hade anmält Solo och Doris till Nyköping och Doris till Norrköping. Morten skulle nu sitta som ringsekreterare båda dagarna åt några andra raser kunde ju då inte vara med vid schäferringen än mindre visa hundarna. Den lotten föll på mig...

Först ut på lördagen var Solo. Det började med att han fastnade på en fläck i ringen, så då lite halvhögt att här har det säkert varit en löptik. Ja, det är vår tik sa ett par som satt med sin hund precis vid ringbandet... Solo vill ialla fall inte kännas vid Nicklas och Karoline som kämpade utanför ringen för att få kontakt med honom. Men det var helt lönlöst. Han fick en slät etta och han var för dagen inte värd mer. Nu vet vi att att han bör ha mig och /eller Morten utanför!

Sen skulle Doris in. Hon är ju komplett galen efter mig så vi tänkte att det blir säkert lagom om jag visar henne henne och Nicklas & Karoline pyschar lite utanför. Men nej då, inte i dag inte. Doris visade inte heller upp sig från sin bästa sida och fick också en slät etta.

På söndagen drog jag från hotellet till Norrköping för att visa Dixie. Vilket jag bävade för, hon är inte lätt att visa och så otroligt stark. Jag skickade iväg både herr och fru Lamminen en bra bit bort eftersom Dixie bara ska till dem när de är i närheten. Dixie visade sig från sin bästa sida och dommaren berömde hennes fina gångverk. Döm om min/vår förvåning när domaren sen sa att hon får en 2:a pga att hon har ett kort underbröst och då är det inte lämpligt att jobba med hunden i skogen för då kan det sticka upp en pinne i henne när hon springer......

Vi tar nya tag! Tack alla som var där och hjälpte till och hejjade på oss!

Inga kommentarer: