fredag 21 augusti 2009

Inte bra med ringträning ;-)

I går så stukade jag foten när jag gick med Enzo i ringen. Foten vek sig och det knäppte till. Ont som fasen gjorde det och det svällde upp. Fotknölen blev 3 ggr så stor som den ska vara.
Morten tyckte i morse jag skulle åka in och röntga men jag tvekade, kan väl vänta lite till. Vår kära "trönder-doktor" Ylva höll med Morten så det var bara för mig att palla mig i väg till akuten.
Hmm, sa doktorn. Det kan vara en fraktur och då behöver vi operera sa han innan han skickade i väg mig på röntgen. Jag blev inte så lite nervös. Operera nu?!?! Puh.
Som tur var så var det ingen fraktur utan en rejäl stukning med en ligamentskada. Foten blev lindad och en sjukgymnast gick igenom lite övningar jag pyssla med i några veckor framöver....och kryckor!! Fick inte gå och halta för då belastar man foten fel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm,snubbelfia,jag lidermeddig.Fötter ä'r inteatt leka med.fråga mig,jag har en stelopererad.Tat nu lite easy!Lottie

Helen och Jimmy sa...

Krya på dig.

Kennel Tingsberget sa...

Det var inte kul.. Men nu har du ju långa käppar att dirigera de andra med så att dom gör rätt, när dom får ta över dina uppgifter. Kanske dags för dig att varva ner lite, men vänta nu!!!Vem ska då gå med Figge i Nynäs???? För det hade väl du tänkt eller hur...(Skojar bara)

Sköt om er
//Kjell och Kicki