måndag 15 november 2010

Hjälp oss att hitta Harley


Vår egen schäfertik Harley 14 månader är försvunnen i Stockholm sedan lördag 13 november.

Harley har varit hos hundvakt på Gullmarsplan i 3 veckor.
När de var ute med henne lös i skogen så kommer 2 lösa hundar från ingenstans och attackerar Harley varvid hon flyr. Allt gick så snabbt att det inte gick att få stopp på. Detta hände vid Skanskvarnsskolan ner mot kolonilotterna vid Gullmarsplan kl 13.30 i lördags.
Vi har letat sedan dess och inte hittat henne.
Vi har fått in några inrapporterinarna bla att några hundra meter därifrån samma tid så har en schäfer sprungit fram till en barn med barnvagn. Han vänder sig om och ropar till några som går bakom och frågar om det är deras hund, nej svarar dom men tar tag i hunden. De ser lätt alkoholliserade ut säger mannen med barnvagnen.
Sedan har det kommit in rapporter om en man som gått med en schäfer runt medborgarplatsen, hunden har då haft ett rött eller rosa skärp runt magen.

Vi fick ett tips av en pundare att det kan vara en tjej i Högdalen som har henne. Sent i går kväll hade polisen fått in ett tips från någon som träffat en blond kvinna med röd jacka i Högdalen som hade en schäfer. Vittnet frågade vart hon fått hunden i från varvid kvinnan svarar broholmen (eller liknande) och sedan drar i väg. Vi hade flera personer på plats som letade där i går kväll utan resultat.

Vi vädjar till ALLA, ni som kan komma till Stockholm och hjälpa oss, snälla snälla hjälp oss!!


Tack på förhand

Morten och Ankie Nilsen
070-1600252
Cia (hundvakten) 070-4007037

10 kommentarer:

Ewa S sa...

Såg att hon ev synts i Högdalen, är det inte där den där "tjejen" bor som lurar till sig hundar på en massa olika sett? Kommer inte ihåg vad hon hette men använde olika namn..........Skebokvarnsvägen
Tror hon kallade sig typ Jeanette men som sagt olika namn, det här var några år sen men hon kommer på tapeten med jämna mellanrum.
Hoppas att ni hittar Harley.
Kram Ewa

Monica Holmgren sa...

Jobbar i Högdalens industriområde, tar alltid en lunchpromenad med min hund i området. Håller givetvis en extra koll då.

Nadja sa...

Hej anki & mårten! Ett litet råd, ni har inte testat och gå ut i radio om detta, testat dom radiokanaler som sänds över stockholm där många lyssnar, be dom om hjälp! kanske kan detta vara en bra ide och göra om ni inte redan gjort detta! Så som, mix megapol, rix fm och sthlms egna kanaler. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni finner tiken välbehållen. Har själv hjälpt till och dela med mig av länkar m.m och bett andra hjälp till med detta! Hade jag funnits i närheten hade jag hjälp er utan tvekan! Blocket och andra sajter där många är in och kollar kan också vara en bra ide!

Madiela's kennel sa...

Jag har lagt ut det på min hemsida.
Håller tummarna för att Harley kommer tillbaka.
Kram Carina

Anonym sa...

Hej.
Jag har skrivit till Radio Stockholm och bett dem att ta upp detta i Radio..
Alltid värt ett försökt tänkte jag.
Önskar Er all lycka!
/M

Monica Holmgren sa...

Hej igen

Har lämnat en lapp hos CRT-butiken i Högdalens industriområde (dom sa att det bruka komma in missbrukare där ibland). Har även satt en lapp på en hundrastgård som ligger snett bakom butiken, som används ganska flitigt.

Anonym sa...

Hej Ankie och Morten!
Jag läste precis ett gästboksinlägg att ni har fått tillbaka Harley!
Åh vad glad jag blir för er skull!
Anki Lindberg Strängnäs

Kennel Tingsberget sa...

Helt fantastiskt underbart härligt att hon är funnen igen. Var på väg in, men ringde Cia först och fick reda på den glada nyheten.

Vilka fighters ni har varit som kämpat och kämpat, vilket ju är självklart men ändå. Lyckliga Harley som har er.

Kram

Andra 19 sa...

Har hjälpt att sprida på Facebook
Hoppas hon kommer hem snart...

Ewa S sa...

eSkönt att hon kom till rätta!
Kram Ewa