torsdag 17 december 2009

golf och apor

Oliwer har lite svårt att ställa om tidsmässigt. Han somnade igår på eftermiddagen. Vilket resulterade i att han somnade klockan 0300 inatt. "mamma, inte sova, titta tv mammma".
Jag somnade 0230 och stackars Ankie fick vaka tills lilleman somnat.

Vaknade 0820. Ingemar och Jag åkte iväg till en driving range ca 3 km från huset. Min nya karriär skulle inledas. Premiärgolf med ett gammalt pro, Roger. En av de roligaste grejer jag någonsinn gjort. Det blir en ny runda imorgon förmiddag. Det vore väl inte fel att bli pro. Man kan ju få upp till 1 milljard i sponsorintäkter/år. Det vore inte fel.
Fast jag tror att jag är lite för gammal för att lyckas.

Väl hemma blev det massor av bad i poolen. En supergod lunch 5 min från huset. Nu har det börjat bli dax för PET mat (stark). Oliwer älskar pasta carbonara.

Våran Tuk-Tuk förare Yan hämtade sen upp oss för att åka till "monkey-mountain".
Helt sjukt många apor. 20 bath i nötter och bananer. Lite halväckligt att ha apor sittande nedanför benen, dragandes i kläderna för att få mat. En rackare hoppade upp i slet hinken ur min hand. Sen var det slutmatat. 2 mycket små rackare spanade in Oliwer som en möjlig banan. Så nu heter lilleman jean banan.. (Han säger att han är en banan).

Night market, lite kläder, en ny resväska, väldigt mycket prutande och ännu mera " nej tack jag vill fortfarande inte ha någon jävla kostym"
Avslutade shoppingen med burger king och tuk-tuk hem. Imorgon kväll åker vi vidare till ban huay yang.
De snåla kvinnorna i familjen (Ankie och Elle) såg en mycket fin Dolce Gabbana väska som de nu ångrar att de inte köpte...











2 kommentarer:

Anna sa...

Men vaa har ni Tiger Woods med på resan...Skämt å sido trevlig semester hälsar vi här hemma i snön..

Mats sa...

Grattis till golfvärlden, en träff sen är det kört. Det är dock svårt att förena golfsport med hundsport så du får välja snart.

Mats med 16,2 i hcp