fredag 18 september 2009

Dommarutbildning

Ja ni. Äntligen har dagen kommit. Har idag suttit på SKK i Rinkeby hela dagen och lärt mig anatomi !! (Jaja, det var relativt lätt idag, men imorgon börjar bedömningsläran).
Jag har haft en dröm ganska länge om att få bli exteriördommare.
Min förhoppning är ju att jag i första hand får komma till andra delen i gallringen (intervjuerna) och sedan tredje gallringen (klara av intervjuen och faktiskt få gå preparandkursen i maj 2010).
Har valt 4 raser, schäfer, rottweiler, portugisisk vattenhund och american staffordshire terrier.

Var ute i god tid imorse, betalade min parkeringsavgift och hade riktigt trevligt hela dagen. Veterinär Monica Stavenborn är mycket duktig och lär ut enkel anatomi på ett mycket bra sätt.

När det var dax att åka hem, så uptäckte jag en fin lapp sittande på framrutan. Min p-biljett hade hamnat upp och ner... 475,-. Fan va kul...

Oliwer och jag behöver åka hemmifrån redan kl 0715 imorgon bitti. Han skall till mormor och Isto. Ankie & Karin drar ju först till Eskilstuna på korning och sedan är det ju valputställning i enköping.

Nu efter en underbar middag.. (vi kör ju GI diet...) Fantastiska färsbiffar med pinjenötter och fetaostkräm, sitter vi soffan med vitt vin och kändisdjungeln. Vilka divor Catharina med C och Rafael är... Usch. (Karin vill bara ha 2 glas vin..)

Inga kommentarer: